• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

آنفلوانزا در زنجان روند صعودی گرفت

  • کد خبر : 11312
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
آنفلوانزا در زنجان روند صعودی گرفت

مشهود تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به روند صعودی آنفلوانزا در زنجان گفت: بیشترین موارد مثبت آنفلوانزا و موارد بستری در بیمارستان ها مربوط به گروه سنی بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای است. وی اضافه کرد: در زمان حاضر شایع‌ترین عامل ابتلا به آنفلوانزا در […]


مشهود تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به روند صعودی آنفلوانزا در زنجان گفت: بیشترین موارد مثبت آنفلوانزا و موارد بستری در بیمارستان ها مربوط به گروه سنی بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر شایع‌ترین عامل ابتلا به آنفلوانزا در استان ویروس نوع “ای و بی” است.

این مسوول توصیه کرد: با توجه به شیوع این بیماری، عموم افراد در هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را بپوشانند و شست و شوی مداوم و مکرر دست ها با آب و صابون را فراموش نکنند.

وی، رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در صورت داشتن علائم بیماری، دست ندادن، روبوسی نکردن و مراجعه به پزشک در صورت داشتن علائم بیماری را از جمله نکات مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری ذکر کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: حضور نیافتن در اماکن عمومی و تجمعات، استراحت کردن در منزل، نوشیدن آب و مایعات کافی، مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک و استفاده نکردن خودسرانه دارو به ویژه داروهای آنتی بیوتیک از دیگر راه های پیشگیری از این بیماری است.

لینک کوتاه : https://ghasreaseman24.ir/?p=11312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.