• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

مبارزه با قاچاق کالا و ارز هوشمند می‌شود

  • کد خبر : 9150
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
مبارزه با قاچاق کالا و ارز هوشمند می‌شود

 طالبی امروز با بیان این مطلب در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: قاچاق کالا از پدیده‌های بسیار شوم است که به اقتصاد جامعه ضربات سنگینی وارد می‌کند، لذا دولت سیزدهم مبارزه هوشمندانه با قاچاق کالا و ارزرا به طور ویژه در دستور کار دارد. وی افزود: رئیس […]


 طالبی امروز با بیان این مطلب در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: قاچاق کالا از پدیده‌های بسیار شوم است که به اقتصاد جامعه ضربات سنگینی وارد می‌کند، لذا دولت سیزدهم مبارزه هوشمندانه با قاچاق کالا و ارزرا به طور ویژه در دستور کار دارد.

وی افزود: رئیس جمهور در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید ویژه داشتند و در سخنانی مطرح کردند که آنچه به عنوان پرونده فساد و قاچاق به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود، محصول عدم اقدام به موقع و فقدان نظارت صحیح دولت است یعنی مسئولین از نظارتی که باید در حوزه کاری خود داشته باشند، غفلت می‌کنند.

معاون استاندار به عوارض ناشی از قاچاق بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: عدم پرداخت حقوق و عوارض دولتی، برهم خوردن تعامل بازار رقابتی، سودآوری زیاد و فساد مالی و اخلاقی، مختل شدن تولید در کشور، بروز فساد در نظام اداری، عدم مدیریت صحیح دولت بر امور اقتصادی و نیز تأثیر منفی بر کارکرد سیاست‌های تجاری و اقتصادی از جمله عوارض قاچاق کالاست.

طالبی با تأکید بر اینکه از هر مسئولی انتظار می‌رود بر حوزه کاری خود نظارت کافی داشته باشد، تصریح کرد: از هیچ مجموعه‌ای قابل قبول نیست که به دلیل عدم نظارت کافی تبدیل به مبدأ و منشأ قاچاق کالا شود لذا مدیران باید همواره اهتمام ویژه داشته باشند تا قاچاق کالا و ارز را به حداقل ممکن برسانیم.

وی بیان کرد: براساس قانون، محموله شتر و طیور قاچاقی که توسط پلیس در استان توقیف می‌شود باید سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی در اسرع وقت از پلیس تحویل بگیرند و به کشتارگاه منتقل کنند.

لینک کوتاه : https://ghasreaseman24.ir/?p=9150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.