• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

دستورالعمل ترافیکی فضای سبز قم تدوین شد

  • کد خبر : 9444
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
دستورالعمل ترافیکی فضای سبز قم تدوین شد

 حامد خسروی با اشاره به طراحی فضای سبز شهری مطابق با دستورالعمل‌های ملی اظهار کرد: برای نخستین بار  در خصوص طراحی فضای سبز شهری یک دستورالعمل ترافیکی تدوین شد.   او با بیان اینکه در طراحی این دستورالعمل که در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم انجام شد، الگوهایی که در دنیا انجام شده بود […]


 حامد خسروی با اشاره به طراحی فضای سبز شهری مطابق با دستورالعمل‌های ملی اظهار کرد: برای نخستین بار  در خصوص طراحی فضای سبز شهری یک دستورالعمل ترافیکی تدوین شد.  

او با بیان اینکه در طراحی این دستورالعمل که در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم انجام شد، الگوهایی که در دنیا انجام شده بود مورد بررسی قرار گرفت، افزود: همچنین برای تدوین این دستورالعمل مطالب پراکنده‌ای که در آیین‌نامه‌های داخلی نیز وجود داشت هم مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه این دستورالعمل تدوین‌شده و در شورای تصویب طرح‌های شهرداری قم مورد تأیید قرار گرفته است، ابراز کرد: کاشت جدید در فضای سبز شهر بر اساس این دستورالعمل انجام و کاشت‌های موجود هم بر این اساس هرس می‌شود.  

او با بیان اینکه فضای سبز شهری می‌تواند موجب بروز تصادفات یا مزاحم تردد پیاده در شهر باشد گفت: در مورد بروز تصادفات ناشی از کاهش دید در معابر مبنای تدوین دستورالعمل نظرات پلیس راهور بود که توسط کارشناسان مناطق نیز بررسی شد.  

خسروی ادامه داد: بر مبنای این دستورالعمل کاشت درخت مثمر نباید در رفیوژ وسط بلوارها اتفاق بیفتد چراکه می‌تواند موجب تصادفات شهری شود.  

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در برخی نقاط شهر قم کاشت درختان مثمر در معابری که امکان ایجاد خطر دارند در گذشته اتفاق افتاده و قطع این درختان تبعات اجتماعی و زیست‌محیطی دارد.

لینک کوتاه : https://ghasreaseman24.ir/?p=9444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.