• امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در کشور

  • کد خبر : 51098
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر محمدتقی جهان‌پور در نشست، مدیران نظام پرستاری گفت: بیش از ۲۷۰ هزار نیروی پرستاری در حوزه مراقبتی و بهداشت در این نظام صنفی، حرفه‌ای و تخصصی مشغول به کار هستند و نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.وی با اشاره به ۱۶۰ شهید […]

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر محمدتقی جهان‌پور در نشست، مدیران نظام پرستاری گفت: بیش از ۲۷۰ هزار نیروی پرستاری در حوزه مراقبتی و بهداشت در این نظام صنفی، حرفه‌ای و تخصصی مشغول به کار هستند و نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.
وی با اشاره به ۱۶۰ شهید پرستار در دوران کرونا افزود: نیازمندیم تا با عمل به وعده جذب نیرو‌های طرحی، بخشی از کمبود جبران و با اتخاذ تدابیر مناسب و فوری جلوی مهاجرت و خروج نیرو‌ها گرفته شود.
دکتر عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت هم در این نشست تصریح کرد: در کشور ۲۱۰ مرکز آموزش پرستاری پس از انقلاب اسلامی فعال و دست‌اندرکار پرورش پرستاران هستند که هم‌اکنون سالیانه ۱۰ هزار و پانصد نفر پرستار تحویل جامعه می‌دهند.
وی پیشگیری را اصل مهم و موکد نظام سلامت دانست و گفت: برای تحقق این اولویت، نیازمند توجه به جایگاه پرستاران و خدمات ایشان به ویژه در خارج از مراکز درمانی هستیم. با استفاده بهینه از پرستاران می‌توان، خدمات ارزان‌تر در حوزه سلامت به جامعه ارائه داد و به عدالت در سلامت نزدیک‌تر شد.
دکتر وحید زمان زاده رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با پرداختن به خدمات پرستاران در دوران کرونا تاکید کرد: پرستاران در آماج کمبود‌ها و فشار‌ها و ارتباط مستقیم با مردم و بیماران هستند و بیش از ۲۰۰ تشخیص پرستاری بر عهده پرستاران است. با این همه نسبت به مسایل مادی این بخش مهم، کم‌توجهی شده و نیازمند توجه بیش از پیش است.

لینک کوتاه : https://ghasreaseman24.ir/?p=51098

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.