• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

نامزد‌ها بر فعالیت ستاد‌های خود نظارت داشته باشند

  • کد خبر : 51521
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
نامزد‌ها بر فعالیت ستاد‌های خود نظارت داشته باشند

مجتبی قدیمی در جلسه‌ای که با حضور کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و روسای ستاد‌های ایشان برگزار شد؛ ضمن تاکید بر رعایت قانون در ایام برگزاری انتخابات گفت: برای مقابله با تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه در دادسرا و محاکم قضایی شهرستان ایجاد شده است تا با تخلفات انتخاباتی برخورد کنند. وی ادامه داد: براساس قانون […]


مجتبی قدیمی در جلسه‌ای که با حضور کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و روسای ستاد‌های ایشان برگزار شد؛ ضمن تاکید بر رعایت قانون در ایام برگزاری انتخابات گفت: برای مقابله با تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه در دادسرا و محاکم قضایی شهرستان ایجاد شده است تا با تخلفات انتخاباتی برخورد کنند.

وی ادامه داد: براساس قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۹۸ باید تمام هزینه‌های انتخاباتی شفاف باشد، این قانون وظایف و تکالیف مختلفی را هم برای مجریان برگزارکننده و هم برای کاندیدا‌های انتخاباتی مشخص کرده که هدف نهایی آن شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی است.

 قدیمی ادامه داد: توجه به این قانون و اجرای درست و کامل آن علاوه بر اینکه به سلامت انتخابات کمک می‌کند به وجه و شان کاندیدا‌ها نیز کمک کرده و از بروز شبهه در سلامت ستاد انتخاباتی آن‌ها جلوگیری می کند.

وی به برخی آثار مثبت اجرای این قانون اشاره کرده و گفت: از جمله مزایای شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی، اجرای عدالت انتخاباتی است.

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان در ادامه به ماده ۹ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: نامزد‌ها موظف هستند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه‌های تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینه‌ها و میزان کمک‌های مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات که از سوی وزارت کشور راه اندازی شده ثبت کنند تا در ایام انتخابات بتوان به این ماده قانونی به درستی عمل کرد.

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان، تصریح کرد: راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی ممنوع بوده و نامزد‌های انتخاباتی اجازه برگزاری آن را ندارند.

وی در ادامه توصیه‌ها و هشدار‌های خود به کاندیدا‌های انتخاباتی گفت: یکی از تکالیف ما در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان، نظارت جدی درباره جلوگیری از وقوع جرائم جدید انتخاباتی است و  این موارد در قانون احصاء شده و کاندیدا‌ها باید نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کنند  و بر رعایت آن اهتمام داشته باشند.

قدیمی افزود: نامزد‌ها موظف هستند بر ستاد‌های خود نظارت داشته باشند و اگر از سوی اعضای ستاد تخلفی صورت بگیرد خود نامزد‌ها هم به لحاظ قانونی در تخلف آن ها شریک هستند.

 این جلسه با حضور جمعی از اعضای شورای تامین، رئیس و اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان، جمعی از بخشداران، شهرداران، مدیران متولی برگزاری انتخابات، اعضای هیئت‌های اجرایی، نامزد‌های انتخاباتی و روسای ستاد‌های آن ها در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ghasreaseman24.ir/?p=51521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.