• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

محموله ذرت‌های آلوده هیچ مجوزی برای مصرف ندارد/ ذرت ها، قابل الکل سازی هم نیستند

  • کد خبر : 12699
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
محموله ذرت‌های آلوده هیچ مجوزی برای مصرف ندارد/ ذرت ها، قابل الکل سازی هم نیستند

محمد جواد راعی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: محموله ذرت‌های آلوده بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز وارد استان شده و هیچ مجوزی برای مصرف در استان فارس ندارد. او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این حوزه منفعل نبوده و این قضیه هم در حوزه غذا و […]


محمد جواد راعی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: محموله ذرت‌های آلوده بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز وارد استان شده و هیچ مجوزی برای مصرف در استان فارس ندارد.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این حوزه منفعل نبوده و این قضیه هم در حوزه غذا و هم دارو برای ما اهمیت داشت و از زمانی که متوجه شدیم چنین محموله‌ای وارد استان شده اقدامات لازم انجام شده است.

راعی اضافه کرد: با توجه به اصرار‌هایی مبنی بر استفاده ذرت‌ها برای دام یا تولید الکل طبی، نمونه برداری‌هایی را انجام دادیم که با توجه به دستور العمل سازمان غذا و دارو کارخانه‌های تولید الکل طبی، اجازه استفاده از ماده اولیه نامنطبق را ندارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: فعالیت معاونت غذا و دارو بعد از اینکه از استان هرمزگان محموله به سمت استان فارس حرکت می‌کند، آغاز می‌شود؛ که این انتقال هم بدون اطلاع قبلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: مدیر کل سازمان غذا و دارو هم طی نامه‌ای اعلام کرد که تولید الکل از هر گونه نهاده‌های نامنطبق ممنوع است.

معاونت غذا و دارو هم طی نامه‌ای به دادستان استان فارس اعلام کرد که اولاً ورود محموله بدون اطلاع قبلی دانشگاه صورت گرفته و مورد تأیید دانشگاه نیست؛ و با توجه به نامنطبق بودن محموله و ابهامات موجود در مورد سلامت محموله، دستورات لازم برای مرجوع کردن محموله به استان مبدأ همراه با فرایند‌های قانونی اتخاذ شود.


بیشتر بخوانید

دستور بررسی قضایی ورود ذرت‌های آلوده به استان فارس

خوش‌خدمتی برخی مدیران به بهای به خطر انداختن سلامت مردم با ۱۱۵۰۰تن ذرت فاسد! / مدیرکل مسئولیت‌پذیر شبانه عزل شد!


لینک کوتاه : https://ghasreaseman24.ir/?p=12699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.